tisdag 19 februari 2013

En dag i livet

Tisdag, klockan är nästan fyra på eftermiddagen. The Common Room är fullt av studenter och sorl. Kårvals-affisher och event-information täcker väggrna. Engelskan är nordlig och blandad. Heltäckningmattan är blå och smulig. Solen lyser utanför fönstren, lockar med sin värme. Teresa studerar.

Eller som jag brukar säga: hej på er! Jag kom på att jag kunde ta en paus från plugganded och skriva ett inlägg på min stackars bortglömda blogg, so here I am! Alla pauser är bra pauser, eller hur?

Våren verkar vara här. Peppar peppar. Det är just nu sju grader ute och solen har skinit tre dagar i rad. Träder knoppar, krokusarna har lite tveksamt kommit upp ur marken. Håller tummarna för att det håller i sig.

Terminens kurser är roliga, roliga och jag är så glad att jag valde dem. Tolking av poesi låter mig läsa dikter som jag aldrig skulle ha tittat åt annars, Lingvisitk 2 är intressant och lite utmanande, och sista kursen handlar om berättelser och skriverier om häxkonst. Need I say more? Vi kommer läsa Harry Potter senare i kursen, det ser jag fram emot!

G och A åkte hem igår. Lite sorgligt. Satt barnvakt i södags åt A, dock, så jag fick vara med honom ordentligt innan han åkte. Min nya gitarr blev ordentligt spelad på och jag fick öva mig på att låna ut mina saker.

Betygen från förra terminen kommer på fredag och jag är lite nervös. Om jag inte blir godkänd måste jag ta om tentan i september och vad jag har förstått måste jag göra det här. Men, men, tror inte jag blev underkänd. Fingers crossed!

Borde återgå till pluggandet nu. Kommentera gärna!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Åh, mys!!
Visst blir jag lite avis på våren allt, även om jag sett trotsiga krokusstjälkar i snödrivorna här med. Har efter mycket vånda och mycket stöd av mamma köpt skor idag. Tror att de blev bra (?)
Stoor stoor kram!

Johannes sa...

Purple nurple bla bla bla bla bla purple bla bla nurple

Dean I don't talk like that!

Comment comment hm hm