torsdag 8 september 2016

Nya resor till Nya Zeeland

Så det var superlänge sen jag använde den här bloggen, men pappa påminde mig om den och det är klart jag vill blogga om mina nya äventyr!

Dagens bild-tema verkar vara muggar. Först en från Arlanda, där jag var överlycklig över att baristan stavade mitt namn rätt:

Sen en från igår. (Mugs! Get it?) Nyanlända och jetlaggade upp till öronen tar jag och Ellie en selfie i vår gästsäng hos Robin. Vi var och är så himla lyckliga över den sängen och att Robin låter oss bo hos henne. 

Idag har vi varit på filminspelning hela dan. Ellie's kompis Hanna går filmskola här och fixade så vi fick vara statister på några av deras kortfilmsprojekt. Det var så himla coolt! Jag är superintresserad av hur film blir till och att få se det på riktigt var verkligen en ynnest. Det var kallt, kallt, kallt, men så kul. Alla var jättetrevliga (kiwis i allmänhet är jättetrevliga) och uppskattade verkligen att vi ville vara statister i deras filmer. 

Nästa bild på en mugg kommer från caféet vi gick och värmde upp oss i några gånger. Tyvärr tog jag inga bilder från själva inspelningen, och jag tror heller inte att jag hade fått lägga upp dem, så istället får ni en bild på detta livgivande te som gjorde att jag inte frös ihjäl.

Nu ska jag sova, för klockan är tio och vi har varit vakna sen fyra. Godnatt från framtiden!

Inga kommentarer: