fredag 9 september 2016

Sjuk men helt ok glad ändå

Så jag verkar ha gått och blivit sjuk, vilket jag tycker är mycket dålig timing faktiskt. Jag och Ellie åkte ut till filminspelningen igen för att vara statister, men på vägen dit kände jag hur energin helt försvann. Vi stannade en stund med förhoppningen om att jag skulle må bättre, men icke. Vi fick i alla fall en väldigt fin busstur över en stor bro med vacker utsikt! 

Vi åt på en härligt fik, köpte mössor (för det är kallt! Nämnde jag det? För det är det) och tog oss hem, denna gång utan att gå vilse. (Igår gick vi vilse när vi försökte hitta hem och jag fick ringa Robyn och hon kom och hämtade oss. Äventyr!) 

Nu har förkylningssymptomen gått över i illamående, och jag längtar tillbaka till ont i öronen och trötthet. Kan nån skicka en mirakelkur, tack? Jag vill inte vara sjuk på andra sidan jorden!

Det blev bara en bild idag, pga sjukdom, men den bilden är desto viktigare, för den innehåller en gigantisk groda! Ser ni vad fin den är? Jag var lycklig! 


Jetlagen väckte mig vid tre imorse, så jag hoppas på att den kan låta mig sova iaf till fyra imorgon. 

Random saker:
Alla är så otroligt trevliga! Jag blir glad av att prata med människor på stan.

Kollektivtrafiken i Auckland lämnar övrigt att önska, men busschaufförerna är glada! De säger hej då till alla på bussen när de blir avbytta. I like. 

Blev erbjuden att låna en bil av en på filminspelningen idag när vi ville hitta nånstans att äta. Jag tackade vist nog nej pga sjukdom, men bara det att en total främling som jag pratat med i tre minuter erbjuder mig sin bil! Kiwis = <3

Råkade se lite nyheter när Robyn tittade, och Sverige ska tydligen införa sex timmars arbetsdag? Eller vi pratar i alla fall om det? That's news to me. 


Nu är det sovdags. Godnatt på er där borta!

Inga kommentarer: