måndag 24 september 2012

Det regnar här. Ingen är förvånad.

Som utlovat: rapport!

Dagen började med regn. Det har regnat från och till här sen jag kom, men idag var det ett sånt där stadigt, kraftigt regn som gör att absolut allt blir blött. Jag hade ett paraply, förstås, men det glömdes kvar någonstans utanför föreläsningssalen och är nu ett minne blott. Detta resulterade i en väldigt, väldigt blöt Teresa som sprang runt och letade efter var hon skulle ha nästa föreläsning. Campus är STORT, people. Stort, och blött.

Min första föreläsnig var vid elva, och hette Civil War and Restoration Literature. Vilket jag hade fått för mig handlade om Amerikanska inbördeskriget, för jag är amerikaniserad och inget annat land i världen har någonsin haft ett inbördeskrig. Eller nåt. Jag hade fel, förstås. Brittiska/Engelska inbördeskriget ägde rum någon gång på 1600-talet och jag behöver läsa på om Englands historia. Jupp. Kursen verkade bra, iaf, om än något mer avancerad än andra kurser jag har tagit. Den är för folk som läser andra året, men det ska nog gå bra.

Den föreläsningen tog en timme, och sen hade jag fyra timmar innan nästa. Snacka om håltimme. Inte för att det gjorde något, för jag behövde fixa grejer och hitta salar och äta mat, och vips så var klockan fyra. Den här föreläsning, ni. Oj, vad jag blev glad av den. Föreläsaren var glad och skojfrisk (säger man så? Svenska är konstigt) och skotsk, och ämnet var intressant, och jag pratade med min granne. Jag ville inte att timmen skulle ta slut. Så borde alla föreläsningar vara.


Eftersom det är måndag gick jag på Global Café och minglade. Träffade en trevlig brittisk kille och pratade en massa med honom och min tyska kompis. Hmm, jag tror jag måste döpa henne till något så jag inte måste skriva "min tyska kompis" hela tiden. (Jag vet vad hon heter, jag vill bara inte skriva det här.) OK, hon heter numera G, och hennes son heter A. Vi hängde förresten i går också, då gick vi second hand-butiker och åt mat.

Nu är jag hemma och äntligen torr, och det känns som att det här inlägget kanske inte är mitt mest vackert skrivna någonsin, men jag hoppas det var OK att läsa ändå. Nu kommer det bilder! Håll tummarna för att mobilen inte strular.


Ha! OK, bilder på omgivning och unversitet and stuff:


Detta är The Parkinson Building. Det mesta av den är ett bibilotek, och tornet är University of Leeds' logga. Det är här man möts, alla unversitetets vägbeskrivningar utgår härifrån, etc.  


Det här är där jag oftast går in på området. Bakom den här byggnaden ligger The Union Building, vilket är studentkårens egen byggnad. (ALLT, säger jag ju)


Har ingen bild på kårens byggnad, men här är en liten, liten bit av foajén. 


Här går jag varje dag för att komma till bussen. Mysigt, va? 


Som ni kan se så är ingen av bilderna tagna idag. Den här la jag upp bara för att den är fin: jag har ryggen mot Bodington Hall. 


Och sist, men inte minst, en del av Bodington Hall! Vet inte om den här bilden säger så mycket, men jag gillar området. 

Slut för denna gång. Tack för att kommentarer och mail och grejs, det uppskattas. :)


1 kommentar:

Hasse sa...

Kul med bilderna. Tack för det. Låter som om du har det bra. Ja föreläsningar som är kul är bra, mindre bra om dom är tråkiga :-)
Regn hela helgen men måndag morron lyser solen, typiskt.
Kram